Dear Colleagues and Partners,

We are pleased to invite you to participate in conferences, part of International Scientific Events 2020, to be held in Flora Expo Center, Burgas on the Bulgarian Black Sea Coast (EU).

Organized by the Bulgarian Academy of Sciences, Union of Scientists in Bulgaria, Science & Education Foundation, and partners.

Economy & Business, 19th International Conference (20-23 August) Read more

COVID-19 Topics:
The COVID-19 crisis. Economic and social challenges.

Education, Research & Development, 11th International Conference (23-26 August) Read more

COVID-19 Topics:
Social and digital transformation in science and education

Language, Individual & Society, 14th International Conference (23-26 August) Read more

COVID-19 Topics:
The individual and society in the conditions of a pandemic crisis

Agriculture & Food, 8th International Conference (26-29 August) Read more

COVID-19 Topics:
COVID-19 pandemic - impact on food and agriculture

Ecology & Safety, 29th International Conference (26-29 August) Read more

COVID-19 Topics:
Health systems responses to COVID-19

Materials, Methods & Technologies, 22nd International Conference (29 August-1 September) Read more

COVID-19 Topics:
New technologies and the challenges of the crisis

The papers presented will be published in open-access journals, part of International Scientific Publications.

With COVID-19 (Coronavirus) now present in a number of countries, we have to be mindful that some of our very valued community may be facing difficulties travelling around the world. Therefore, we have taken the decision to allow the participants to change their presentation type (oral, poster, or online) up to 20 days before the actual conference date. Online participants can present oral presentations and posters; they will receive all printed materials (program, certificate, etc.) from the event and their papers will be published as usual. There is no limitation in the number of presentation type changes allowed.

We care about your Safety because our Priority is you.

Be well, and stay safe.
Science & Education Foundation, Bulgaria


Szanowni Państwo,

w imieniu Prezesa Zarządu TNOiK Oddział w Katowicach prof. zw. dr hab. Jana Pyki

mamy zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Nowoczesność Przemysłu i Usług (MIS 2020 – Modernity of Industry and Services)  organizowanej już po raz XLII w ramach Śląskich Dni Organizacji przez:

· Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział w Katowicach,
· Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej,
· Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Kolegium Zarządzania,
· Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, Katedrę Zarządzania.

Konferencja odbędzie się w Wiśle w Hotelu Gołębiewski w dniach 8-10 październik 2020.

 

Formularz zgłoszeniowy i strona konferencji znajduje się pod adresem:

http://dydaktyka.polsl.pl/IEII/NPiU2020/site/index.html

 

Możliwości publikacji:

„Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series” (ISSN 1641-3466) – czasopismo jest objęte programem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie dla czasopism naukowych” w latach 2019-2020. (20 punktów) – artykuł w języku angielskim, tematyka musi się mieścić w naukach zarządzaniu i jakości.

https://organizacjaizarzadzanie.blogspot.com/

Terminy:

Do zeszytu pokonferencyjnego: 30 września 2020

 

„Administrative Science” (ISSN 2071-1050) - numer specjalny poświęcony e-Administracji (red. numeru dr hab. inż. Radosław Wolniak, prof. PŚ.) 40 punktów

Artykuły muszą mieścić się w tematyce e-aministracji, więcej informacji pod linkiem.

https://www.mdpi.com/journal/admsci/special_issues/E_administration

Artykuł należy złożyć przez system – konieczne jest za niego wniesienie osobnej opłaty do wydawcy, która zależy od wielkości posiadanych zniżek przez uczelnię i innych czynników. Ta opłata jest niezależna od opłaty konferencyjnej, jednak płatna tylko w przypadku pozytywnego przejścia procesu recenzyjnego. W przypadku negatywnych recenzji lub wycofania artykułu, uczestnik konferencji nie traci możliwości złożenia publikacji do „Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series”.

Terminy: do 1.08.2020

 

„Sustainability” (ISSN 2076-3387) - numer specjalny poświęcony przemysłowi 4.0 i społeczeństwu 5.0 (red. numeru dr hab. inż. Radosław Wolniak, prof. PŚ.) 70 punktów

Artykuły muszą mieścić się w tematyce numeru, więcej informacji pod linkiem.

https://www.mdpi.com/journal/sustainability/special_issues/Society_5_Industry_4

Artykuł należy złożyć przez system – konieczne jest za niego wniesienie osobnej opłaty do wydawcy, która zależy od wielkości posiadanych zniżek przez uczelnię i innych czynników. Ta opłata jest niezależna od opłaty konferencyjnej, jednak płatna tylko w przypadku pozytywnego przejścia procesu recenzyjnego. W przypadku negatywnych recenzji lub wycofania artykułu, uczestnik konferencji nie traci możliwości złożenia publikacji do „Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series”.

Terminy: do 31.09.2020

 

Dodatkowo każdy uczestnik może CAŁKOWICIE ZA DARMO opublikować jeden artykuł w języku polskim w czasopiśmie „Zarządzanie i jakość” niezależnie od wcześniej wybranych opcji.

https://managementandquality.blogspot.com/

Należy przesyłać artykuły na adres: managementandquality2019@gmail.com

w terminie do 31 września 2020.

 

Przesyłamy Państwu komunikat zawierający (w załączniku):

- ulotkę o konferencji,

- kartę zgłoszeniową,

- formatkę publikacji na konferencję – standardowa opcja – Publikacja w Zeszytach Naukowych Politechniki Śląskiej Seria Organizacja i Zarządzanie(zgłoszenia można dokonać również przez stronę internetową do 30 czerwca).

 

Strona konferencji na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/2190043791304712/

 

Uczelnie partnerskie konferencji:

University of Bucharest, Romania

National Mineral Resources University of Mines, St Petersburg, Russia TU Bergakademie Freiberg; Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Germany Pen State Hazelton, Pennsylvania, USA Universidad de Burgos, Spain Institute for International Cooperation Development, Poland Instytut Ekonomii Przemysłu NAN Ukrainy Uniwersytet Ekonomii i Handlu w Połtawie Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny w Słowiańsku Zhytomyr State Technological University, Ukraine Mendel University in Brno, Czech Republic University of Economics in Bratislava, Slovakia

 

Zakres tematyczny konferencji:

·         Megatrendy XXI w i ich wpływ na przemysł i usługi,

·         Inteligentna produkcja - Przemysł 4.0

·         Zastosowanie inteligentnych rozwiązań Smart City

·         Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem przemysłowym i usługowym,

·         Strategie, konkurencyjność i innowacyjność przedsiębiorstw przemysłowych i usługowych,

·         Doskonalenie zasobów i procesów w przemyśle oraz usługach,

·         Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie i gospodarce,

·         Współpraca przedsiębiorstw – relacje i sieci,

·         Funkcjonowanie MSP – uwarunkowania i specyfika zarządzania,

·         Strategie rozwoju regionów i miast,

·         Koncepcje i zastosowanie nowoczesnych metod i technik zarządzania w organizacjach przemysłowych i usługach,

·         Metodologia badań,

·         Finanse w zarządzaniu przedsiębiorstwem,

·         Badania interdyscyplinarne.

 

Przetwarzanie danych dotyczących uczestników konferencji jest zgodne z RODO.

 
Załącznik:

Mamy ogromną przyjemność zaprosić Państwa na międzynarodową konferencję naukową "Zrównoważony rozwój biogospodarki 2020: Od myślenia globalnego do działania lokalnego" organizowaną przez Łotewski Uniwersytet Przyrodniczo-Technologiczny.  

Konferencja jest poświęcona interdyscyplinarnym dyskusjom naukowym i nowym pomysłom związanym z poniższymi tematami: Zrównoważony rozwój jako klucz do wyzwań biogospodarki; Biogospodarka dla rozwoju obszarów wiejskich; Innowacje dla inwestycji, rynków i sektora bio-bazowego. Ważnymi tematami konferencji są instrumenty wspierające zrównoważoną biogospodarkę na obszarach wiejskich oraz wykorzystanie szans dla obszarów wiejskich.
 
Wirtualna konferencja odbędzie się 25 czerwca 2020 roku.
Rejestracja online na konferencję jest otwarta do 31 maja 2020 roku - można zarejestrować się TUTAJ
Spełniające wymagania referaty mogą być publikowane w czasopiśmie naukowym "Teoria zarządzania i badania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej i infrastruktury".
 
Załącznik:
 

Cahul State University "B. P. Hasdeu" niniejszym ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej "Perspektywy i problemy integracji badań i edukacji w przestrzeni europejskiej", która odbędzie się 5 czerwca 2020 r. Prace na konferencji zostaną przeprowadzone w kolejnych sekcjach:
Nauki polityczne i administracyjne, Nauki prawne, Nauki ekonomiczne, Inżynieria, Pedagogika i nauki psychologiczne, Nauki historyczne, Nauki filologiczne: Język rumuński i języki współczesne. 
 
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej konferencji: http://conference-prospects.usch.md/. Zainteresowanych prosimy o przesłanie formularza uczestnictwa do 8 maja.

4th INTERNATIONAL BALTIC SYMPOSIUM ON SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION

(BalticSTE2021)

„SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION: DEVELOPING A GLOBAL PERSPECTIVE“

Dear Colleagues,

On behalf of the organizing committee, we are delighted to welcome you to Šiauliai, Lithuania, for the IV International Baltic Symposium on Science and Technology Education, BalticSTE 2021. The Symposium will be held in Šiauliai (Lithuania) in June 2021 during days 21-24.

We cordially encourage you to attend and contribute to one of the major events of 2021 on the field of science and technology education. We are confident that you will appreciate the scientific program and the city of Šiauliai. We look forward to seeing you in 2021 in Lithuania.

Website: https://www.balticste.com/

E-mail: balticste@gmail.com

Kind regards,
Symposium committee


Szanowni Państwo,

w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną i zgłaszanymi nam problemami z załatwianiem na czas stosownych formalności na swoich uczelniach, dokonujemy korekty terminów rejestracji, dokonywania opłat i przesyłania artykułów na organizowaną przez Katedrę Ekonomii i Polityki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu


XXIV Konferencję Naukową„PROBLEMY EKONOMII, POLITYKI EKONOMICZNEJI FINANSÓW PUBLICZNYCH”


która odbędzie się w dniach 2 - 4 września 2020 r. w Karpaczu.

Pragniemy też poinformować tych z Państwa, którzy już dokonali rejestracji, opłat i przekazali do recenzji swoje artykuły w ramach I etapu naboru, że już skierowaliśmy do recenzji pierwsze monografie, a wszystkie artykuły kierowane do Prac Naukowych są procedowane na bieżąco.

I. Ważne terminy:
1. Termin zgłoszeń/rejestracji (online przez stronę konferencyjną: https://keipe2020) na konferencję:

31 maja 2020 r.

2. Termin nadsyłania pełnych tekstów na konferencję poprzez system SENIR:
a) dla monografii naukowej
31 maja 2020 r. - z terminem wydania publikacji w 2. poł. 2020 r.
b) dla Prac Naukowych UEW
31 maja 2020 r. (PN UEW to miesięcznik - szybsze zgłoszenie artykułu, przyspiesza jego publikację)
3. Termin wnoszenia opłat:
31 maja 2020 r.
4. Termin Konferencji:
2 - 4 września 2020 r.

II. Planowane sesje tematyczne:
• Nauki ekonomiczne – nowe trendy i kierunki badań
• Przedsiębiorstwo, przedsiębiorczość – trendy w XXI wieku
• Wyzwania rozwojowe państw Unii Europejskiej w zakresie instytucji i Przemysłu 4.0
• Uwarunkowania i determinanty wzrostu gospodarczego w dobie globalizacji
• Gospodarka oparta na wiedzy. Aspekty teoretyczne i strategie jej rozwoju
• Współczesne wyzwania polityki ekonomicznej państwa
• Finanse publiczne i polityka fiskalna – wyzwania i dylematy dla krajów rozwiniętych i rozwijających się
• Rynek pracy w warunkach globalizacji, cyfryzacji i zmian pokoleniowych
• Polityka lokalna i regionalna na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego państwa

III. Zakres tematyczny Konferencji:
• teoria ekonomii
• ekonomiczne aspekty prawa
• rola kapitału ludzkiego i intelektualnego w gospodarce i przedsiębiorstwie
• finanse publiczne i polityka fiskalna (wymiar centralny i samorządowy)
• opodatkowanie przedsiębiorstw i polityka podatkowa
• polityka pieniężna
• finanse i bankowość
• procesy demograficzne a gospodarka
• polityka gospodarcza i rola państwa w gospodarce
• problemy wzrostu i rozwoju gospodarczego
• polityka regionalna i lokalna
• innowacyjność w gospodarce
• funkcjonowanie przedsiębiorstw i rozwój przedsiębiorczości
• problemy globalizacji i internacjonalizacji działalności gospodarczej
• polityka socjalna
• rynek pracy
• handel zagraniczny
• globalizacja procesów ekonomicznych
• konkurencyjność przedsiębiorstw, regionów i państw
• polityka transportowa
• polityka rolna i gospodarka żywnościowa
• gospodarka turystyczna
• jakość życia i zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy

IV. Organizator Konferencji:
Katedra Ekonomii i Polityki Ekonomicznej
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Sekretariat Konferencji:
mgr Agnieszka Zdun, tel. (075) 753 82 52
agnieszka.zdun@ue.wroc.pl

V. Miejsce konferencji i noclegi:

• Hotel Relaks (www.hotel-relaks.pl)
• Hotel Mercure Karpacz Skalny (www.skalnykarpacz.pl)
• Dwór Liczyrzepy (www.dworliczyrzepy.pl)


VI. Opłata konferencyjna:

Wariant I (bez uczestnictwa)
890,00 zł i obejmuje: recenzowaną publikację (monografia naukowa Wydawnictwa UE we Wrocławiu albo Prace Naukowe UE we Wrocławiu, przy czym publikacja w Pracach Naukowych UEW wymaga dopłaty 300,00 zł*)

Wariant II (bez noclegów i wyjazdu studyjnego)
1190,00 zł i obejmuje: recenzowaną publikację (j.w.)*, materiały konferencyjne, obiad w 1. dniu, uroczystą kolację w 1. dniu, przerwy kawowe.

Wariant III (bez noclegów)
1290,00 zł i obejmuje: recenzowaną publikację (j.w.)*, materiały konferencyjne, obiad w 1. dniu, uroczystą kolację w 1. dniu, przerwy kawowe, wyjazd studyjny do Czech ("Morawski Kras").

Wariant IV (z noclegami i wyjazdem studialnym)
1490,00 zł i obejmuje: 2 noclegi w pokoju 2-osob. ze śniadaniem, recenzowaną publikację (j.w.)*, materiały konferencyjne, obiad w 1. dniu, uroczystą kolację w 1. dniu, przerwy kawowe, wyjazd studyjny do Czech ("Morawski Kras").

Wariant V (z noclegami i wyjazdem studialnym)
1690,00 zł i obejmuje: 2 noclegi w pokoju 1-osob. ze śniadaniem, recenzowaną publikację (j.w.)*, materiały konferencyjne, obiad w 1. dniu, uroczystą kolację w 1. dniu, przerwy kawowe, wyjazd studyjny do Czech ("Morawski Kras").

W zakresie wizyty studyjnej powyższa opłata obejmuje: transport autokarem, opiekę pilota-przewodnika, bilety do zwiedzanych obiektów, prowiant na drogę, obiad w restauracji, ubezpieczenie KL i NNW.

* UWAGA: zgłoszenie artykułu do Prac Naukowych UE we Wrocławiu (w systemie SENIR zakładka „PN Ekonomia i finanse” albo zakładka „PN Nauki o zarządzaniu i jakości”) oznacza dodatkową opłatę 300,00 zł dla danego wariantu.

Konto do wpłat konferencyjnych:
Santander Bank Polska S.A. O/ Jelenia Góra: 10 1090 1926 0000 0001 1388 8430
W tytule: KEIPE2020, Imię i Nazwisko.

VII. Publikacja:
• Monografia Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (wg listy MNiSW – 100 pkt. **),
• Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (20 pkt.; miesięcznik), publikacja tylko w jęz. angielskim (ze względu na proces umiędzynarodowienia publikacji i priorytetowego wspierania współpracy z autorami z zagranicy) - uwaga specjalna procedura***.
** przypisanie punktów Autorom zgodnie z zasadami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz.U. 2019, poz. 392). Por. także zał.

*** szczegóły dotyczące procedowania artykułów w PN UEW dostępne są na stronie konferencyjnej: https://keipe2020 oraz w załączonym pliku

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie konferencyjnej: https://keipe2020

W razie pytań i wątpliwości proszę się kontaktować:
mgr Agnieszka Zdun - sprawy ogólne i kancelaryjne, tel. (075) 753 82 52, e-mail: agnieszka.zdun@ue.wroc.pl
dr Michał Sosnowski - sprawy organizacyjne, płatności, e-mail: michal.sosnowski@ue.wroc.pl

dr Arkadiusz Żabiński - publikacje konferencyjne, e-mail: arkadiusz.zabinski@ue.wroc.pl


Już teraz serdecznie zapraszamy na konferencje EBOR, która odbędzie się 20-22.11.2020 r.

"We are happy to see you at the well-known conference in its field, with more than 60 publication opportunities (SSCI, ESCI, SCOPUS and other indexed). We are looking forward to seeing you in EBOR conference." Z góry dziękuję.

📌 Więcej informacji na: www.eborconference.com

konferencja_EBOR


W dniu 29 maja 2020 roku organizujemy Międzynarodową Konferencję Naukową skierowaną do specjalistów z zakresu psychologii, edukacji, reedukacji, medycyny, ekonomii, socjologii, zarzadzania, urbanistykii innych, którzy są zainteresowani tematyką pt. „Zmiany we współczesnym świecie w obliczu pandemii”.

 

Konfrencja

Załącznik:

Zaproszenie.pdf


Szanowni Państwo,

Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy zaprosić Państwa do zapoznania się z nowymi, niezwykle ciekawymi wydarzeniami, które w ostatnim czasie włączyliśmy do programu międzynarodowej konferencji z cyklu "Nauka i Biznes – Wspólne Wyzwania", organizowanej przez Uniwersytet Szczeciński oraz Akademię Górniczo Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie.

Konferencję otwarta zostanie dyskusją poświęconą tematyce powoływania innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych, w szczególności w kontekście startupów akademickich.

Zaraz po niej zaprosimy Państwa do uczestnictwa w interaktywnym wykładzie, który będzie mieć za zadanie przybliżenie Państwu pięciu strategii komunikacyjnych online, mogących być stosowanymi przez przedsiębiorców. W przeciwieństwie do powszechnej prezentacji metod docierania do klientów, nasz prelegent skoncentruje się na języku towarzyszącym komunikacji firm – jego użyteczność i użytkowość.

W ramach konferencji odbędą się także dwa panele poświęcone wsparciu biznesu. Pierwszy z nich skoncentruje się na izbach handlowych, który uświetnią prelekcje przedstawicieli izb i stowarzyszeń biznesowych z Polski, Niemiec i Norwegii. Drugi z paneli odniesie się do wsparcia otoczenia biznesu, w ramach którego swoje wystąpienia mieć będą przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, inkubatorów akademickich oraz akademickich Centrów Transferu Technologii.

Dalsza część konferencji poświęcona zostanie:

  • -sesji posterowej, kiedy to zaprezentowane zostaną prace zgłoszone przez uczestników;
  • -sesji przeznaczonej dla pracowników naukowych, studentów oraz przedstawicieli biznesu, a poświęconej łączeniu pracy w biznesie i zainteresowań naukowych - w oparciu o doświadczenia doktorantów oraz już obronionych prac doktorskich zaprezentowane zostaną praktyczne sposoby na łączenie biznesu z nauką.
  • -sesji b2b, która wraz z networkingiem zamknie program konferencji.

Jednocześnie przypominamy i serdecznie zapraszamy do zapisów na już szóstą edycję Konferencji, która odbędzie się na Wydziale Ekonomii, Finansów i Zarządzania w Szczecinie (ul.Mickiewicza 64), w piątek 5 czerwca 2020r.

Szczegółowe informacje na temat Konferencji dostępne są na stronie: http://b2b.usz.edu.pl

Wszelkie pytania prosimy kierować na e-mail: B2B@USZ.EDU.PL 

W imieniu Organizatorów,

dr hab. Tomasz Bernat, prof. US

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego


On behalf of the organizing committee, we are pleased to announce 3rd International Conference on Advanced Technologies, Computer Engineering and Science (ICATCES2020). This year our conference will be hosted by the Lviv Polytechnic National University in Lviv, Ukraine in 3-5 June 2020, with the participation of many international scientists. All accepted papers will be published in the conference proceedings book. Also, selected papers from ICATCES2020, after a peer reviewing process, will be published in JESTECH - Engineering Science and Technology, an International Journal (Elsevier, indexed in SCI-Expanded and Scopus) Please visit our web site http://icatces.org for more information.

Important Dates

  • Abstract/Full Paper Submission: 30 April 2020
  • Acceptance Notification: 10 May 2020
  • Program Schedule: 15 May 2020
  • Conference Dates: 3-5 June 2020

 

Registration Fees

 

 

Up to two papers

For each additional paper

Non-Student Oral Presentation

500 ₺ / 100 $

100 ₺ / 20 $

Student Oral Presentation

450 ₺ / 90 $

100 ₺ / 20 $

Virtual Presentation

400 ₺ / 80 $

100 ₺ / 20 $

Listener

250 ₺ / 50 $

 

Please click here to submit your paper to ICATCES2020


KONFERENCJA NAUKOWA „Społeczna odpowiedzialność biznesu – perspektywa zarządzania i ekonomii”.

W imieniu organizatorów, Katedry Zarządzania Kapitałem Ludzkim na Uniwersytecie Szczecińskim, pragniemy serdecznie zaprosić Państwa do udziału w  Konferencji Naukowej, nt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywa zarządzania i ekonomii”.

Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany wiedzy oraz rezultatów badań, poglądów i doświadczeń w wymienionym obszarze oraz integracja środowiska naukowców zainteresowanych problematyką społecznej odpowiedzialności biznesu.

Konferencja odbędzie się w dniach 19-20 czerwca 2020 roku na Uniwersytecie Szczecińskim.

Termin rejestracji upływa 31 marca 2020 roku.

Szczegółowe informacje oraz formularz  zgłoszeniowy dostępny jest na stronie internetowej Konferencji: http://csr.kzkl.eu/.


Dear Colleague,

We are very pleased to invite you to the International Scientific Conference "Sustainable Bioeconomy Development 2020: From Thinking Globally to Acting Locally", which will be held in the Faculty of Bioeconomy Development of Vytautas Magnus University Agriculture Academy on 23 April 2020. What is more, on the conference day, a workshop „Designing the Future of Bioeconomy" will be organized for PhD students.

The conference is organized by the Faculty of Bioeconomy Development of Vytautas Magnus University Agriculture Academy and the Faculty of Economics and Social Development of Latvia University of Life Sciences and Technologies.

The conference is dedicated to interdisciplinary scientific discussions and new ideas related to the following topics: Sustainability as a Key for Bioeconomy Challenges; Bioeconomy for Rural Development; Innovation to Investments, Markets and the Bio-Based Sector. Important topics of the conference are instruments to support sustainable bioeconomy in rural areas and seizing the opportunity for rural areas.

Online registration to conference and PhD worshop are open until 31 March 2020.

Papers that fulfil the requirements can be published in the scientific journal "Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development".

On behalf of Organising Committee of International Scientific Conference „Sustainable Bioeconomy Development 2020: From Thinking Globally to Acting Locally"

pdfSustainable Bioeconomy Development 2020: From Thinking Globally to Acting Locally - Conference Program


Pragniemy serdecznie zaprosić Państwa do udziału w  Konferencji Naukowej,  organizowanej przez Katedrę Zarządzania Kapitałem Ludzkim nt. "Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywa zarządzania i ekonomii". Konferencja odbędzie się w dniach 19-20 czerwca 2020 roku na Uniwersytecie Szczecińskim.

Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany wiedzy oraz rezultatów  badań, poglądów i doświadczeń w wymienionym obszarze oraz integracja środowiska naukowców zainteresowanych problematyką społecznej  odpowiedzialności biznesu.

Zapraszając do udziału w Konferencji pozwalamy sobie załączyć ulotkę  konferencyjną. Szczegółowe informacje znajdują się także na stronie  internetowej Konferencji: http://csr.kzkl.eu/.

Termin rejestracji upływa 31 marca 2020 roku.

Pełne teksty artykułów należy przesłać do dnia 30 maja 2020 roku.

Zgłoszone artykuły o wysokiej jakości merytorycznej po uzyskaniu  pozytywnych recenzji od recenzentów wydawniczych (double-blind review)  oraz spełnieniu wymogów edytorskich w zależności od prezentowanej  problematyki zostaną opublikowane w jednym z poniższych czasopism:

- Bulletin of Geography. Socio-economic Series

- Optimum. Studia Ekonomiczne

- Problemy Zarządzania

- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Czasopisma znajdują się na liście czasopism punktowanych MNiSW.

Aby wziąć udział w konferencji należy zarejestrować się poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Konferencji: http://csr.kzkl.eu/.


Zapraszamy na XII Konferencję Studenckich Kół Naukowych, organizowaną przez Instytut Nauk o Zdrowiu Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
Konferencja organizowana we współpracy z Pršovská Univerzita v Prešove – Fakulta Zdrovotnickych odborov.

Konferencja odbędzie się w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu w dniu 27 kwietnia 2020 r.
Szczegóły dotyczące konferencji poniżej:

Komunikat
Karta zgłoszenia


Zapraszamy 23 kwietnia 2020 r. na konferencję Badania naukowe studentów w trosce o teraźniejszość i przyszłość  

Celem konferencji jest zaprezentowanie wyników badań przeprowadzonych przez studenckie koła naukowe oraz studentów niezrzeszonych.

Podjęta inicjatywa ma na celu potwierdzenie znaczenia działalności naukowej studentów dla teraźniejszego i przyszłego świata. Ma stanowić zachętę dla kolejnych pokoleń do aktywności badawczej i kreowania praktyki zawodowej opartej na dowodach naukowych. 

Komunikat


"International Integrated Pollution Prevention and Control (IPPC) Symposium" will be held in UNESCO World Heritage city Safranbolu between 26-28 March 2020. The present situation of Integrated Pollution Prevention and Control in the European Union member countries and in our country will be evaluated, and ideas will be exchanged about the practices owing to the scope of the symposium.

It is also aimed to share the experiences gained from the studies carried out in international academic platforms by the relevant people and institution in this context. Our symposium will be an important platform where the innovations in the fields of engineering and natural science will be shared, discussed and planned future policies will be explained related to the IPPC. Academicians who are experts in their fields, domestic and international companies operating in the metal industry and Turkish Republic’s experts from the Ministry of Environment and Urbanization will participate.

The support that you give to our congress with your papers evaluated by the scientific committee. Your support will contribute to the development and be an enrichment by updating our knowledge in the fields of environment, science and technology. All the papers submitted and presented to our symposium will be published in the proceedings book after the symposium. The selected publications determined by the scientific committee will be published in national and international journals.

We would like to express that we will be honoured by your participation in and support to our symposium.

Important dates:

Deadline for Submission of Abstracts:  15.03.2020

Deadline for Full Text Submissions: 20.03.2020

Deadline for Registration: 20.03.2020

All the information regarding accommodation and registration can be found on the official website:  http://ekok.karabuk.edu.tr/en/homepage-2/


 

Invitation 2020 04 09 EN 1

Invitation 2020 04 09 EN 2


INTERNATIONAL CONFERENCE

Bringing Western Balkans Closer to EU: Economic, Social, Political, Legal and Technological Considerations

27-29 April 2020 / Prishtina, Kosovo

TOPICS

‘Bringing Western Balkans Closer to EU: Economic, Social, Political, Legal and Technological Considerations’ – Scientific Committee invites the submission of papers in the following topics:
· Western Balkans EU Integration Challenges
· Economic Development and Policies
· Industry 4.0 and New Technologies
· Entrepreneurship and Enterprise Development in South Eastern Europe (SEE)
· Social Policy in South Eastern Europe (SEE)
· Democratization, Peace Building, State Building and Transformation in South Eastern Europe (SEE)
· Minority and Inter-Ethnic Relations
· Comparative Studies and Case Studies from Central and Eastern European Countries
· Contemporary Topics in Global Politics and International Affairs

Call of papers


Dear Colleague,

We are pleased to invite you to participate in conferences, part of International Scientific Events 2020, to be held in Flora Expo Center, Burgas on the Bulgarian Black Sea Coast (EU).

Agriculture & Food, 8th International Conference (17-21 June) Read more

Ecology & Safety, 29th International Conference (20-23 June) Read more

Materials, Methods & Technologies, 22nd International Conference (22-26 June) Read more

Economy & Business, 19th International Conference (20-24 August) Read more

Education, Research & Development, 11th International Conference (23-27 August) Read more

Language, Individual & Society, 14th International Conference (26-30 August) Read more

Representatives of over 300 universities, institutes, laboratories and other organizations from 64 countries took part in the events in 2019.

The papers presented will be published in open-access journals, part of International Scientific Publications.

Organized by Bulgarian Academy of Sciences, Union of Scientists in Bulgaria, Science & Education Foundation and partners.

Best regards,

Science & Education Foundation, Bulgaria
www.sciencebg.xyz

 


Zapraszamy do udziału

w VII Seminarium naukowo-praktycznym  "Lean Higher Education. Lean Management w szkołach wyższych", które odbędzie się w dniach 10-11.02.2020 r. na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Wydarzenie skierowane jest do  wszystkich osób zainteresowanych wdrażaniem podejścia procesowego i Lean Management w szkołach wyższych, w wymiarze praktycznym i teoretycznym (nauczyciele akademiccy, pracownicy administracyjni, kierownictwo).

Organizatorem VII Seminarium jest Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej – Katedra Nauk o Jakości; Instytut Spraw Publicznych, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Celem seminarium jest prezentacja kulturowych, organizacyjnych i technicznych uwarunkowań wdrażania podejścia procesowego i Lean Management w szkołach wyższych. Podczas seminarium odbędą się wykłady, studia przypadków, warsztaty, OPEN SPACE oraz dyskusja.  Będą one poświęcone restrukturyzacji procesowej z wykorzystaniem koncepcji opartych na podejściu procesowym oraz Lean Management. Wraz z kolejnymi edycjami   seminaria przekształcają się we wspólnotę praktyków, stając się ważnym ogólnopolskim forum wymiany doświadczeń i wiedzy.

Koszt udziału w seminarium wynosi 350,00 zł. Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać do dnia  24.01.2020 r. poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres e-mail:   Anna.Wendt@zie.pg.gda.p

Organizację Seminariów wspiera międzynarodowa sieć uczelni wdrażających koncepcję Lean  Management:   http://www.leanhehub.ac.uk/

Bieżące informacje oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie:  https://isp.uj.edu.pl/nauka/projekty/projekty-w-trakcie-realizacji/lean-higher-education

Seminarium zostało objęte patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektora Politechniki Gdańskiej.

Patronat medialny: Radio Gdańsk.


Szanowni Państwo,

w imieniu Prezesa Zarządu TNOiK Oddział w Katowicach prof. zw. dr hab. Jana Pyki

mam zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Nowoczesność Przemysłu i Usług (MIS 2020 – Modernity of Industry and Services)  organizowanej już po raz XLII w ramach Śląskich Dni Organizacji przez:

Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział w Katowicach, Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej,Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Kolegium Zarządzania, Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, Katedrę Zarządzania. Konferencja odbędzie się w Wiśle w Hotelu Gołębiewski w dniach 8-10 październik 2020.

konferencja śląsk 2020

Możliwości publikacji:

 „Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series” (ISSN 1641-3466) – czasopismo jest objęte programem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie dla czasopism naukowych” w latach 2019-2020. (20 punktów) – artykuł w języku angielskim, tematyka musi się mieścić w naukach zarządzaniu i jakości.

https://organizacjaizarzadzanie.blogspot.com/

Terminy:

Do zeszytu przedkonferencyjnego: 30 kwietnia 2020

Do zeszytu pokonferencyjnego: 30 września 2020

 „Administrative Science” (ISSN 2076-3387) - numer specjalny poświęcony e-Administracji (red. numeru dr hab. inż. Radosław Wolniak, prof. PŚ.) 40 punktów

Artykuły muszą mieścić się w tematyce e-administracji, więcej informacji pod linkiem.

https://www.mdpi.com/journal/admsci/special_issues/E_administration?fbclid=IwAR2xn4F4gHrAXBrxZRo7NQL228LBEbK3TAUimp1HdgPRhr7EWgLxJcTJmU8

 Artykuł należy złożyć przez system – konieczne jest za niego wniesienie osobnej opłaty do wydawcy, która zależy od wielkości posiadanych zniżek przez uczelnię i innych czynników. Ta opłata jest niezależna od opłaty konferencyjnej, jednak płatna tylko w przypadku pozytywnego przejścia procesu recenzyjnego. W przypadku negatywnych recenzji lub wycofania artykułu, uczestnik konferencji nie traci możliwości złożenia publikacji do „Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series”.

Terminy: do 1.08.2020

 Dodatkowo każdy uczestnik może CAŁKOWICIE ZA DARMO opublikować jeden artykuł w języku polskim w czasopiśmie „Zarządzanie i jakość” niezależnie od wcześniej wybranych opcji.

https://managementandquality.blogspot.com/

Należy przesyłać artykuły na adres: managementandquality2019@gmail.com w terminie do 31 września 2020.

Strona konferencji na Facebooku: https://www.facebook.com/events/2190043791304712/

Uczelnie partnerskie konferencji:

University of Bucharest, Romania

National Mineral Resources University of Mines, St Petersburg, Russia TU Bergakademie Freiberg; Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Germany Pen State Hazelton, Pennsylvania, USA Universidad de Burgos, Spain Institute for International Cooperation Development, Poland Instytut Ekonomii Przemysłu NAN Ukrainy Uniwersytet Ekonomii i Handlu w Połtawie Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny w Słowiańsku Zhytomyr State Technological University, Ukraine Mendel University in Brno, Czech Republic University of Economics in Bratislava, Slovakia

 Zakres tematyczny konferencji

-  Megatrendy XXI w i ich wpływ na przemysł i usługi,

-  Inteligentna produkcja - Przemysł 4.0

Zastosowanie inteligentnych rozwiązań Smart City

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem przemysłowym i usługowym,

Strategie, konkurencyjność i innowacyjność przedsiębiorstw przemysłowych i usługowych,

Doskonalenie zasobów i procesów w przemyśle oraz usługach,

Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie i gospodarce,

Współpraca przedsiębiorstw – relacje i sieci,

Funkcjonowanie MSP – uwarunkowania i specyfika zarządzania,

Strategie rozwoju regionów i miast,

Koncepcje i zastosowanie nowoczesnych metod i technik zarządzania w organizacjach przemysłowych i usługach,

Metodologia badań,

Finanse w zarządzaniu przedsiębiorstwem,

Badania interdyscyplinarne.

Przetwarzanie danych dotyczących uczestników konferencji jest zgodne z RODO.

-----------------------------------------------------------------------------

Z poważaniem,

Wiceprezes Oddziału TNOiK w Katowicach

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konferencji dr hab. inż. Radosław Wolniak, prof. PŚ


Szanowni Państwo,

W imieniu Rektora dr. Sebastiana Grzyba oraz Prorektor dr Joanny Klonowskiej serdecznie zapraszam do udziału w I Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Interdyscyplinarny wymiar zdrowia", która odbędzie się 19-20 marca 2020 r. w budynku Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 18, 02-366 Warszawa).

Szczegóły, cel oraz obszary tematyczne konferencji dostępne są na stronie: www.konferencja-wsiiz.pl

Rejestracji na konferencję proszę dokonywać poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie w zakładce „Zarejestruj się” .

Proszę również aby podczas rejestracji zaznaczyli Państwo w formularzu opcję: „KRUMN”.

Serdecznie pozdrawiam
Piotr Ozimek
Specjalista ds. nauki


karabuk conference 2020


Dear Colleague,

It is with great pleasure to inform you about the ERPA International Congresses on Education 2020 that will be held in Belgrade / Serbia from 10 - 12 April 2020 (http://www.erpacongress.com). We hope that the conference will enable you to share your research with an international research community and to engage in discussion about the current issues in the field of education. The scientific committee in ERPA International Congresses on Education aims to keep the level of the presentations as high as possible so that it is a positive intellectual experience for all the participants. Therefore, we want you to remember ERPA International Congresses on Education as a place where you discussed the issues and questions that count for your research, renewed relations with your colleagues and made contacts that helped you to develop new directions in your work. Congress languages are English and Turkish.

Ten branch congresses will be held concurrently in ERPA International Congresses on Education 2020;

ERPA International Educational Sciences Congress

ERPA International Science and Mathematics Education Congress

ERPA International Social Sciences Education Congress

ERPA International Health and Sports Science Education Congress

ERPA International Music and Fine Arts Education Congress

ERPA International Special Education Congress

ERPA International Computer Education and Instructional Technology Congress

ERPA International Language Education Congress

ERPA International Management of Education Congress

ERPA International Engineering and Architecture Education Congress

While registering the ERPA International Congresses on Education 2020 you will be asked to choose the one that is related to your field of study. The main purpose in incorporating ten congresses within the scope of ERPA International Congresses on Education is to make the researchers aware of current trends in different fields, learn about the research conducted in different areas and help them discuss new trends and encourage interdisciplinary research. Therefore, the theme of the ERPA International Congresses on Education 2020 is "Interdisciplinary Education in 21st Century". Highlighting this theme does not mean underestimating or neglecting other important aspects of educational research and practice.

The ERPA International Congresses on Education will publish an "e-book of abstracts with ISBN" and "e-book of full texts with ISBN". In addition, if authors demand their proceedings can be referred for the publication in the journals that supporting the ERPA International Congresses on Education 2020. In that case the authors should obey the publishers' rules. Furthermore, the special issue for ERPA 2020 will be published in the journal "International Journal of Psychology and Educational Studies" which is indexed in ERIC. With the request of the authors, the articles written in full text article format approved by the congress organizing committee will be published in this issue. Just one article of each author will be considered for publication in this special issue.

Thanks for your consideration and we look forward to meeting all of you in Belgrade / Serbia.

Best regards,

Organizing Committee of ERPA International Congresses on Education 2020

http://www.erpacongress.com


Armenian State University of Economics invites to participate in international conference entitled "Priorities of RA Economic Development. Internal and External Challenges" dedicated to the 90th anniversary of foundation of the 1st school of economics in Armenia and the 45th anniversary of ASUE.

Here is the announcement submitted by the Division of Organization of Scientific-research Affairs at ASUE:

The conference to be held on April 9-10, 2020 at Armenian State University of Economics, Yerevan, Nalbandyan 128.

Working Languages: Armenian, Russian and English.

Here are the key scientific directions:

-Prospects and Opportunities for Inclusive Economic Development;

-Economic Systems Management Strategies, Models and Technologies;

-Armenia and the World;

-Institutional Transformation of the Economy;

-Digital Economy: Modern Challenges and Opportunities.

Participation in the conference is free of charge (participants from other countries cover the transportation and accommodation fees). The conference can only be attended by existing participation (speech, presentation, reports and participation in discussions and roundtables).

Application form available at ASUE official website.

Application deadline 09.03.2020. Applications should be sent via science.dep@asue.am e-mail.

Applications for participation that have not been completed before the deadline will not be considered.

Here are the requirements for submitting articles. The latters will be sent for blind review and will only be published after receiving a favorable opinion. In case of not meeting the scientific and technical requirements, the article will not be published and the author will be notified within 30 days of submission.

Articles reviewed by the blind review system must meet the following requirements:

-conformity to the topic of the conference;

-science;

-originality;

-actuality;

-quality.

The compliance of the articles with the above mentioned requirements will be determined by an independent reviewer, based on which one of the following decisions will be made by the conference editorial board:

-to publish

-to publish after correcting mistakes

-not to publish.

Additional information:

For more information contact the Division of Organization of Scientific-research Affairs at ASUE: tel.; 010 593-426, e-mail: science.dep@asue.am.


palestyna conference


It is our great pleasure to invite you to the "Third Erasmus+ International Teaching and Training Week" which will take place between 16th and 20th of March 2020 in Sofia, Bulgaria hosted by the International Business School. A main goal of the International week is to provide opportunities for universities' staff members to share and discuss common problems and experience in the field of innovations and entrepreneurship in education and business. A five-day program of workshops and meetings has been planned. In parallel teaching sessions for teaching staff members in the field of economics, tourism and management have been provided.

This International Teaching and Training Week is our unique approach for enhancing international cooperation and partnership. It is also a great opportunity to make new contacts and to learn about our university, city, country, and culture while conducting teaching or training activities.

For teachers the week offers the possibility to teach in the following fields:

International business
Business administration
Accounting
Economics
Innovations
Management
Marketing
Tourism

Staff members have the opportunity to benchmark and share their expertise in the following services:

Administration services
Distance learning
Continuing education
Student services and mobility
International and business relations
Research and development activities
All the sessions will be conducted in English.

Participation in the Seventeenth International Scientific Conference of the International Business School "Digital transformation – business, education, science", which will take place on the 20-21 March 2020 in Sofia, is an additional opportunity after the international week officially ends. The Seventeenth International Science Conference of the International Business School intends to become the platform of introducing innovative theories, products and services at the field of digitization and digital transformation; discussions on the problems of policies of intelligent specialization and development of digital science and education; popularization of good practices and innovative methods of digital transfer of knowledge. For more information about the conference, please follow the link: http://ibsedu.bg/en/page/20-international-conference, where more information regarding the co-organizers, key speakers and honorable quests will be updated shortly. The participation is optional and additionally paid.

The participation in the International week requires a registration fee of 150 euros per person, which includes materials, coffee breaks, welcome dinner and lunches according to the program. A visit of Plovdiv city is optional and will cost respectively 50 euros per person, which includes transportation and beverages.

The International Business School will support the participants with accommodation arrangements upon request.

The participants should cover their travel and accommodation costs through Erasmus+ mobility program (TSM – Teaching Staff Mobility and Staff Mobility).

For enrolment please fill in the application form here: https://docs.google.com/forms/d/1uli1_fDErlx9-lFmKhLG5HlFp3RxedzmMnEnCrVpY4w/edit

The deadline for applying is 1 February 2020. Confirmation of selected applicants and detailed programs will be sent by 21 February 2020. Because the number of participants is limited we can approve participation of only two staff members per institution. Thank you in advance for your understanding!

Don't miss the chance to meet new people, to enjoy the beautiful capital city of Sofia and to participate in the International Week.

Please feel free to forward this message to your colleagues that might be interested in.

We remind you that European Union participants have the possibility to apply for ERASMUS + Staff Training mobility grants from their home institutions.

We will be more than happy to assist you with your accommodation or any arising questions you might have!

For further details you may contact us at: dgeorgieva@ibsedu.bg

We are looking forward to seeing you in Sofia, Bulgaria!

Yours faithfully,

Daniela Georgieva

Institutional Erasmus+ coordinator

Participants are kindly requested to contact their home institution for STT funding, where possible.

 

Ambasada Węgier w Warszawie, Węgierski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Tempus w Budapeszcie serdecznie zapraszają na forum edukacyjne i spotkanie absolwentów hungarystyki pt. POLONIAE NATUM, HUNGARIAE EDUCATUM. Celem forum jest spotkanie wykładowców akademickich, studentów, przedstawicieli rynku pracy zainteresowanych rozwojem stosunków polsko-węgierskich, jak również prezentacja oferty stypendialnej i możliwości studiów na Węgrzech. Wydarzenie pomoże zacieśnić dotychczasową współpracę, zainicjować nowe kontakty i przyczyni się do wymiany doświadczeń.
Hungarystyka zaproszenie 2019
 

 
kvk 2019 1
kvk 2019 2
 
kvk 2019 3
 
 
 

14th International Week "WELLBEING WEEK"
We would like to invite academic and non-academic staff to the 14th International Week "WELLBEING WEEK" on 20-24 April, 2020.
Don't miss a chance to enjoy Klaipeda and to participate in the International Week during which you will have opportunity to experience wellness procedures yourself and discover beauties of Klaipeda seaside!    
If you need any further information, please, don't hesitate to contact Mrs Jurate Danieliene, Head of International Relations Department,  j.danieliene@kvk.lt
Registration is open till 06/03/2020 here:  https://forms.gle/zAjAfzxb6tXwxJfm6

Dear Partners,

Greetings from Jordan, AHU is organizing a conference in collaboration with Verginia Tech. USA on Refugees, details are below:

Refugee Integration in Local Communities: Lessons Learned from International Case Studies

An International Conference co-sponsored by Virginia Tech (USA) and Al-Hussein Bin Talal University (Jordan)

Date: April 7 - 8, 2020

Location: Al-Hussein Bin Talal University - Petra

Researchers from Canada, Egypt, Germany, Greece, Jordan, Lebanon and the United States present policy papers based on their research into how refugees around the world resettle and integrate - or not - into their new communities.

If members of UCN have research that is relevant to the topic and would like to present their findings, please contact Dr. Renad Abbadi (rabbadi@ahu.edu.jo), Dr. Muddather (abu_karaki@ahu.edu.jo), or Dr. Georgeta Pourchot (georgeta@vt.edu).

Presentations for this conference should be offered in the following format: 1. context and research question, 2. methodology, 3. data set, 4. findings, 5. policy recommendations arising from findings.

Bassam Abu Karaki, Ph.D.

Director of International Relations Office.

Al Hussein bin Talal University

Maan - Jordan

Tel: +962-3-2179000

Fax: +962-3-2179056

Mob. +962799386646

Email: international@ahu.edu.jo

 
 

Dear partners,
IBS is organizing annual international conference.
The Seventeenth International Scientific Conference of the International Business School "Digital transformation – business, education, science", which will take place on the 20-21 March 2020 in Sofia, is an additional opportunity after the international week officially ends. The Seventeenth International Science Conference of the International Business School intends to become the platform of introducing innovative theories, products and services at the field of digitization and digital transformation; discussions on the problems of policies of intelligent specialization and development of digital science and education; popularization of good practices and innovative methods of digital transfer of knowledge. For more information regarding previous conferences, please follow the link: http://ibsedu.bg/en/page/20-international-conference. Soon data for the upcoming conference will be updated on the website.

The 2nd International Conference on Cyber Security and Computer Science (ICONCS 2020) will address the discipline of Cyber Security and Computer Science. It will be held on February 15-16, 2020 in the Permanent Campus of Daffodil International University, Dhaka, Bangladesh. The conference caters to both practitioners and academics, providing a forum to exchange ideas and experiences on technology, methodology, applications, study cases, and practical experiences.

INDEXING:

All accepted papers will be included in the Conference Proceeding which will be indexed by SCOPUS.

IMPORTANT DATES:

  • Full paper submission: 15th November 2019
  • Notification acceptance for full paper: 15th December 2019
  • Last Date of Registration:  13th January 2020
  • Date of Conference: 15th-16th February 2020

Necessary information about ICONCS 2020:

http://iconcs.daffodilvarsity.edu.bd

Before submission please check the conference Scope:

http://iconcs.daffodilvarsity.edu.bd/call-for-papers.php

For the paper submission and formatting:

http://iconcs.daffodilvarsity.edu.bd/submission.php

ICONCS FlyersInfo Poster 2020


Międzynarodowe webinarium – projekt Convoi 77

Zapraszamy nauczycieli dowolnej specjalności, poszukujących partnera do projektu eTwinning, na międzynarodowe webinarium z udziałem eTwinnerów z Francji, Niemiec, Ukrainy i Polski. Językiem spotkanie będzie j. angielski. Tematyka spotkania będzie dotyczyła Konwoju 77 – ostatniego wielkiego transportu z Drancy do Auschwitz. Wyruszył  31 lipca 1944 i przewiózł do obozu zagłady 1310 osób: mężczyzn, kobiety i dzieci...
Stowarzyszenie Convoi 77 ma na celu zebranie, wokół rodzin i przyjaciół osób deportowanych, wszystkich, którym nie jest obojętna pamięć o Holokauście, aby wspomnienia o deportowanych, ich historiach i losach przetrwała. Chcą brać aktywny udział w przekazywaniu tej pamięci, jak również w badaniach i edukacji na temat Holokaustu. Więcej informacji znajdziecie TUTAJ
Wydarzenie skierowane jest do nauczycieli dowolnej specjalności:
  • - zarejestrowanych na platformie eTwinning,
  • - pracujących z grupą wiekową uczniów 11-18 lat,
  • - komunikujących się w j. angielskim,
  • - zainteresowanych dołączeniem do działań prowadzonych przez stowarzyszenia Convoi 77 i realizację założeń poprzez projekt eTwinning.
Ponadto, od uczestników szkolenia, wymagana jest umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie:
  • - zarządzania folderami i plikami,
  • - pobierania, instalowania i uruchamiania programów,
  • - posiadanie konta pocztowego, a także umiejętność sprawnego poruszania się w Sieci.
Konieczne jest posiadanie komputera wyposażonego w kamerkę oraz mikrofon (wbudowany lub zewnętrzny).
Plan spotkań online (uczestnicy zobowiązani są do uczestnictwa we wszystkich spotkaniach):
  • 13 listopada 2019 godz: 18:00-20:00
  • 27 listopada 2019 godz: 18:00-20:00
Webinarium,  to doskonały sposób na znalezienie partnera do projektu i rozpoczęcie przygody w programie. Uczestnicy webinarium, na podstawie swoich preferencji i pomysłów na projekt, zostaną dobrani w międzynarodowe grupy projektowe, zaplanują i zarejestrują partnerstwo eTwinning, mając cały czas do dyspozycji wsparcie ze strony pracowników biur eTwinning. Podczas spotkań uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat  jakości w projekcie i zaplanować swój własny projekt w oparciu o wytyczne ze szkolenia.
Osoby zainteresowane uczestnictwem i spełniające w/w warunki zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego:

It is our great pleasure to invite you to the " Third Erasmus+ International Teaching and Training Week" which will take place between  16th and 20th of March 2020 in Sofia, Bulgaria hosted by the International Business School.
A main goal of the International week is to provide opportunities for universities' staff members to share and discuss common problems and experience in the field of innovations and entrepreneurship in education and business.
A five-day program of workshops and meetings has been planned. In parallel teaching sessions for teaching staff members in the field of economics, tourism and management have been provided.
This International Teaching and Training Week is our unique approach for enhancing international cooperation and partnership. It is also a great opportunity to make new contacts and to learn about our university, city, country, and culture while conducting teaching or training activities.
For teachers the week offers the possibility to teach in the following fields:
International business
Business administration
Accounting
Economics
Innovations
Management
Marketing
Tourism
Staff members have the opportunity to benchmark and share their expertise in the following services:
Administration services
Distance learning
Continuing education
Student services and mobility
International and business relations
Research and development activities
 
All the sessions will be conducted in English.
Participation in the Seventeenth International Scientific Conference of the International Business School "Digital transformation – business, education, science", which will take place on the 20-21 March 2020 in Sofia, is an additional opportunity after the international week officially ends. The Seventeenth International Science Conference of the International Business School intends to become the platform of introducing innovative theories, products and services at the field of digitization and digital transformation; discussions on the problems of policies of intelligent specialization and development of digital science and education; popularization of good practices and innovative methods of digital transfer of knowledge. For more information about the conference, please follow the link:  http://ibsedu.bg/en/page/20-international-conference. The participation is optional and additionally paid.
The participation in the International week requires  a registration fee of 150 euros per person, which includes materials, coffee breaks, welcome dinner and lunches according to the program. A visit of Plovdiv city is optional and will cost respectively 50 euros per person, which includes transportation and beverages.
The International Business School will support the participants with accommodation arrangements upon request.
The participants should cover their travel and accommodation costs through Erasmus+ mobility program (TSM – Teaching Staff Mobility and Staff Mobility).
For enrolment please fill in the application form here: https://docs.google.com/forms/d/1uli1_fDErlx9-lFmKhLG5HlFp3RxedzmMnEnCrVpY4w/edit
The deadline for applying is 1 February 2020. Confirmation of selected applicants and detailed programs will be sent by 21 February 2020.  Because the number of participants is limited we can approve participation of only two staff members per institution. Thank you in advance for your understanding!
Don't miss the chance to meet new people, to enjoy the beautiful capital city of Sofia and to participate in the International Week.
Please feel free to forward this message to your colleagues that might be interested in.
We remind you that European Union participants have the possibility to apply for ERASMUS + Staff Training mobility grants from their home institutions.
We will be more than happy to assist you with your accommodation or any arising questions you might have!
For further details you may contact us at: dgeorgieva@ibsedu.bg and  'grashkova@ibsedu.bg',this)" rel="noreferrer">grashkova@ibsedu.bg
We are looking forward to seeing you in Sofia, Bulgaria!

Dear colleagues,

Every year, the Doctoral School in Economics - University of Oradea organizes on the occasion of the Day of Economist and Economist Teacher, the scientific conference of doctoral students and young researchers, now at the 10th edition, and co-organised in academic partnership with the Faculty of Economics, University of Miskolc, Hungary and International Business School from Botevgrad, Bulgaria. 

The Invitation and Model paper are to be found attached.

There is no submission or publication fee.

Accepted paper will be published in the conference proceedings and there are also journal publication opportunities for extended papers in Oradea Journal of Business and Economics and Annals of the University of Oradea - Economic sciences series, jounals indexed in multiple international databases, inluding ERIH PLUS.  

Please feel free to circulate the Invitation.  For contributors from abroad, a virtual section will be available. 

Contributions are expected to be emailed at sesiunedrdec@gmail, observing the deadlines and conditions in the attached files.

Best regards,

Prof. Alina Badulescu
Chair of the Conference

INVITATION


Szanowni Państwo,


mamy zaszczyt serdecznie Państwa zaprosić do wzięcia udziału w III Konferencji Naukowej „Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie i gospodarce – perspektywa zarządzania i ekonomii”. Konferencja odbędzie się  w dniach 22-24 kwietnia 2020 r. w Międzyzdrojach. Organizatorem Konferencji jest Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Uniwersytetu Szczecińskiego. Poprzednie konferencje zgromadziły przedstawicieli wielu ośrodków naukowych z całej Polski. Prezentacjom referatów konferencyjnych towarzyszyła ożywiona dyskusja naukowa.

Konferencja adresowana jest do przedstawicieli środowisk naukowych oraz biznesowych, zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi i gospodarowania kapitałem ludzkim. Głównym celem tej inicjatywy jest stworzenie forum wymiany wiedzy oraz rezultatów badań, poglądów i doświadczeń w wymienionych obszarach oraz integracja środowisk naukowych i praktyków biznesu zainteresowanych współczesnymi wyzwaniami dla zarządzania zasobami ludzkimi i gospodarowania kapitałem ludzkim.

Szczegółowe informacje o Konferencji znajdą Państwo w ulotce konferencyjnej oraz na stronie www:

HTTP://KONFERENCJA.KZKL.EU/

Zgłoszenia udziału będą przyjmowane za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie Konferencji.

 

Warmest greetings from Daffodil International University (DIU), Dhaka, Bangladesh!

It's our pleasure to invite Honorable President of Powislanski College in Kwidzyn, Poland to join the 18th Asian University Presidents Forum (AUPF) during 22-24 November 2019 hosted by Daffodil International University in Dhaka, Bangladesh in collaboration with Association of Private Universities of Bangladesh (APUB). The Global Entrepreneurship Network (GEN) & World Business Angel Investment Forum (WBAF) are the event partners of 18th AUPF 2019.

This year the forum highlights the theme of "Future of Entrepreneurship Education and Experiential Learning: Determent of Developing Successful Entrepreneurial Eco-System in Asian Economies" with several engaging sub-themes provided for the parallel sessions. Mr. Baybars Altuntas, Hon'ble Chairman, World Business Angels Investment Forum (WBAF) will present the Keynote Speech at the Inauguration Session of the 18th AUPF 2019.

For detailed information of the program, please see the official website of AUPF 2019: http://aupf2019.daffodil.university/ .You can book your interest to participate by completing the online registration: http://aupf2019.daffodil.university/register

Please note that early bird registration is available until September 20, 2019. Feel free to write queries in this email: aupf2019@daffodil.university

We are looking forward to welcoming you and other interested members at 18th AUPF 2019 in DIU, Dhaka, Bangladesh!

On behalf of Dr. Md. Sabur Khan
Founder & Chairman, Board of Trustees
Daffodil International University, Bangladesh 

 

 
Call for Submission: Sixth International Scientific Conference FINIZ
We are pleased to inform you that the sixth International Scientific Conference  FINIZ 2019, etitled "Digitization and Smart Financial Reporting" will be held on Friday, December 6, at Singidunum University in Belgrade, 261 Kumodraska Street (Peka Dapcevica Blvd.).
The international scientific conference  FINIZ 2019 is an ideal opportunity for all its participants to present their work and results to general public, as well as to exchange experiences and ideas with other distinguished experts from relevant fields. Three papers, in the expanded form (30%), will be selected and proposed for the publication in  The European Journal of Applied Economics (M51) in an accelerated procedure.
The main topic of the conference  FINIZ 2019 covers the following areas:
  1. - Accounting
  2. - Internal Audit
  3. - External Audit
  4. - Controlling
  5. - Corporate Finance
  6. - Corporate Management
  7. - Evaluation and Risk
  8. - Information Decision Support Systems
  9. - Business Finances
  10. - Banking
  11. - Entrepreneurship
  12. - Insurance
  13. - Law
  14. - Forensics
  15. - Marketing and Management
  16. - Human Resource Management
  17. - Circular economy
Key dates:
  • 28 July 2019 (Sunday) – Application for participation (abstract submission)
  • 29 September 2019 (Sunday) – Full-length paper submission
  • 20 October 2019 (Sunday) – Notification on the status of the paper
  • 17 November 2019 (Sunday) – Preliminary Conference program
  • 06 December 2019 (Friday) – Day of the Conference
Should you require any additional information about the conference, please visit our web page:  http://finiz.singidunum.ac.rs/.
We sincerely hope that you will accept our invitation and contribute to the successful realization of FINIZ 2019 Conference.
 

INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOL – BOTEVGRAD, BULGARIA

In academic partnership with:

Integrated Business Faculty (IBF), Skopje, North Macedonia

Integrated Business Institute (IBI), Skopje, North Macedonia

“1 December 1918” University, Alba Iulia, Romania

Šiauliai University, Lithuania, through Researchers’ Excellence Network

Have the pleasure to invite you to the First “Erasmus+” international students’ conference “Opportunities and Challenges of Student Mobility” which will take place on 10th of October 2019 in Sofia, Bulgaria.

A main goal of the conference is to provide opportunities for students to share and discuss common problems and experience in the field of Erasmus+ program. In this respect, students are invited to present their point of a view regarding the European values, the benefits of educational mobility, the positive impact of project results and the importance of the “Erasmus + program”. They are more than welcome to share their own experience, as well as to discuss the future opportunities of the program.

Main Thematic directions of the conference are as followed:

Section I. What is to be an Erasmus+ student?

Section II. Impact of student mobility

Section III. Future of the Erasmus+ program.

INVITATION AND PROGRAM